הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז

הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז היא תחום מיוחד מאד שלוקח בחשבון השפעות סביבתיות כמו גם השפעות גנטיות. בעוד בעבר חשבו כי מדובר בהפרעה אישיותיות או נפשית, הרי שהיום ברור שמדובר בלקות לגיטימית שניתן לטפל בה, והיא מושפעת מאד מהסביבה. ב"דור המסכים" חלה עלייה משמעותית באבחון של הפרעות קשב וריכוז וזה תוצאה של רשתות חברתיות יחד עם חוסר הרלוונטיות של דרך הנגשת החומר הנלמד בבתי הספר, שכבר לא תואם את הדרך בה הילדים והנוער צורכים תוכן.

מתחילים להתרחק מהירטלין

בשנות האלפיים היה גל של עלייה בצריכת הריטלין. תעשיית האבחונים שגשגה והורים רבים מיהרו לשלוח את ילדיהם לאבחון ומשם עם מרשם לבית המרקחת. אך תוך מספר שנים מחקרים המצביעים על תופעות הלוואי האיומות זעזעו את המערכת והורים רבים החלו לפנות לשיטות נוספות- החל מטיפולים הוליסטיים, ועד לגישות טיפול של אימון תודעתי, כגון NLP. שיטת ה- NLP נוסדה לפני כמעט חמישים שנה, ונמצאה מאד אפקטיבית עבור ילדים. השיטה מתבססת רבות על ניתוב המחשבה דרך התת מודע, ובקרב ילדים ונוער, היכולת לחדור אל תת המודע ולעצב אותו גדולה עוד יותר. בגילאים אלו ישנם פחות חסמים, וטיפול NLP הוא בעל השפעה שיכולה ללוות את הילד במשך חייו.

מכללת "NLP Pro"

לימודי הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז במכללת "NLP Pro" מתבצע כחלק מקורס הנחיית ההורים הראשי של המכללה. במהלך הקורס, המטפלים לעתיד ילמדו מגוון טכניקות לטיפול בילדים בגיל הרך, ילדים בגילאי יסודי, וכן בני נוער. במהלך הלימודים הסטודנטים מתנסים במגוון רב של טכניקות ויישומן משיעור לשיעור כגון, דיאדי, מיינדפולנס, דמיון מודרך, ראפור, CBT ועוד. נלפ היא אחת מהשיטות המצליחות בעולם לטיפול תודעתי בקרב ילדים ונוער.

דילוג לתוכן