קורס ייעוץ שינה וגמילה מחיתולים בגישת ה NLP

ברוכה הבאה לקורס ייעוץ שינה וגמילה מחיתולים בגישת NLP
כמה טוב שבאת!
אנו מאחלים לך הנאה רבה מהקורס, למידה, התרגשות וצמיחה.

הידעת שבישראל נולדים כ 180 אלף תינוקות בשנה?!
זה ידוע שאם יש משהו שלא משתנה בעולם הזה – זו דאגה של הורה לילד שלו
הצורך בליווי, בתמיכה, בהכוונה וייעוץ
הצורך להעניק לילד שלנו יותר ולעזור לו.

הרי בשביל זה את פה –
בשביל להיות עזר והכוונה – בשביל ממש להציל משפחות שלא ישנות בלילה, בשביל להפיג את התסכול והכאב ברצון של לעזור לילד שלהם ללא הצלחה.
אף אחד לא נולד הורה,
אנחנו לא עוברים בית ספר להורות
ואת כאן
כדי לעזור להורים לעזור לילדים שלהם.

מרגע שתינוק נולד – נושאי השינה והגמילה הם נושאים שלוקחים את מלוא תשומת הלב שלנו: האם הילד ישן מספיק? איך לדאוג שישן יותר בלילה? מתי השלב הנכון להפרד מהחיתול? איך עושים את זה נכון?

ובגלל שאנחנו מבינים כמה הנושא הזה כואב ורגיש
בנינו קורס שילמד אותך מא' ועד ת' איך להעניק למשפחות שתזכי ללוות את השלווה הזו.

אופן הלמידה והדרך להצליח בקורס
מטרתנו ב-NLP PRO היא להכשיר אותך לעשות במקצוע ייעוץ שינה וגמילה מחיתולים בגישת NLP.
במסגרת הקורס תחשפי למחקרים רבים, גישות שונות, מגוון כלים ושיטות ופרקטיקות איתם תוכלי ללוות משפחות להשגת מטרותיהן בתחום השינה והגמילה מחיתולים.
אופן הלמידה מורכב מחומר תאורטי והתנסות מעשית. שיאפשרו לך להפנים ולהטמיע את הידע החדש שקיבלת, לצבור ביטחון ולהתחיל להקים קהל לקוחות בתחום היעוץ.
נדרשת ממך אקטיביות בקורס. למידה פעילה שמתרחשת דרך השתתפות, מעורבות, עשייה ויצירת סביבה תומכת עם שאר המשתתפות.
לרשותך עומדות 2 קבוצות פייסבוק- האחת ייעודית לקורס שלך בלבד, והשניה רחבה לכל תלמידי המכללה.
את מוזמנת להשתמש בפלטפורמות אלו ע"מ להעמיק את הלמידה שלך, לחקור, ללמוד מנסיון וחוויות האחרים, לקבל זויות הסתכלות נוספות, לשתף הצלחות שאלות וקשיים ולקבל תמיכה והקשבה מכולנו.
בקבוצת הקורס יעלו תכני העשרה ומחשבה, הרחבות ונושאים נוספים שיתרמו לך וירחיבו את הידע שלך. השתמשי בזה.
הקדישי זמן לענות לשאר המשתתפות, זה יתרגל אותך בחומר, ירחיב את הידע שלך ויאפשר לך התנסות במתן מענה לאחרים. על כן, המעורבות שלך משמעותית מאוד להתקדמותך והצלחתך.
בנוסף, עומדת לרשותך קבוצת הוואטסאפ של הקורס. הקבוצה תשמש לתקשורת בין המכללה לתלמידים, לשיתופים ולתקשורת בין התלמידים בקבוצה.
השתתפותך נדרשת. גם להצלחתך וגם להצלחת הקורס כולו. דרך מעורבות, שאלות, שיתופים, בקשת עזרה ותמיכה באחרות, תוכלי להפיק את המירב ותאפשרי לצוות לתת לך את התמיכה המדויקת עבורך.
אין לאחר. השיעורים מתחילים בזמן. מומלץ להגיע/ להתחבר אונליין כרבע שעה לפני תחילת השיעור.
בכל בעיה או קושי את מוזמנת לפנות למנחה או למשרד המכללה. אנו פה עבורך ונסייע ככל שנוכל אך זו אחריותך לפנות, לשאול, לבקש מענה. אנו מצידנו נוודא שאת נוכחת ופעילה אך לא תמיד נוכל לזהות את כל הקשיים ועל כן חשובה הפנייה שלך בכל צורך שיעלה לאורך הקורס.
במידה ויש לך קושי מאובחן (לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז או כל קושי אחר), נא עדכני את המנחה שלך, בידיה מגוון פתרונות והתאמות ונשמח לסייע לך.
חשוב לנו לקבל ממך משוב רציף לאורך הקורס. אנו רוצים להמשיך להשתפר ולדייק את המענה הניתן לתלמידינו ולכן, נשמח לשמוע ממך בכל נושא, בין אם לשימור או לשיפור.
ניתן לפנות למנחה או למשרד המכללה. כמו כן, נשמח שתעני על משוב שיישלח אליך בסיום הקורס.

 

סילבוס:

שיעור 1 – "יוצאים לדרך"
למה אני פה ומה אני הולך לקבל?
מה זה ייעוץ שינה וגמילה בגישת NLP
הורות ויועצים במאה ה-21
3 שורשי תת המודע והגישה ההוליסטית
פרק א'- הבסיס ההורי

שיעור 2 – ילד בא אל העולם
קולות מבחוץ וקולות מבפנים
יצירת המרחב הבטוח
הילד מגבש זהות
תקשורת מלידה

שיעור 3 – מערך משפחתי
המקום של כל אחד במציאות המשתנה
גיבוש סגנון וחזון הורי (דרך תהליכי שינה וגמילה?)
מענה לצרכים
ייעוץ שינה – מה אני חושב על זה?

פרק ב'- שינה
שיעור 4 – שלבי התפתחות ומערכת השינה – חלק א'
גדלים! ההתפתחות הפיזיולוגית
חושבים! ההתפתחות הפסיכולוגית
מדברים רגשות
מתייגים לטיפוסים

שיעור 5: שלבי התפתחות ומערכת השינה – חלק ב'
מערכות המח, העצבים והזיכרון
המערכת ההורמונלית
מבנה השינה
אבני דרך בהתפתחות השינה

שיעור 6: התכנסות לשינה
הגורמים המשפיעים על השינה
רגישויות מיוחדות והמלצות
שינה ע"פ הספר – מה הסיפור?
איך נראה תהליך שינה

שיעור 7 : ריטואלים של שינה
כלים ליצירת שגרה, אווירה ועוגנים
אדפטציה והתאמות אישיות
מדמיינים ומוציאים לפועל!
עזרים תומכי שינה
סטאז' טקסים

שיעור 8 : נרדם לבד? נרדם בכוחות עצמו!
הדרך להירדמות עצמאית
התחום האפור – מה קורה כשיש בכי?
איך נראה תהליך ליווי? צעדים ראשונים
יוצאים לסטאז'ים!

שיעור 9 : סוגיות אחרי לידה ו – case studies
מצב האם והתינוק
הפנטזיה והשבר
מזוג לזוג הורים
מקרה בוחן וסטאז'ים

שיעור 10 : רגרסיות וגורמים משפיעים ו – case studies
שינוי פנימי-שינוי חיצוני
אמאלה רגרסיה
טיפול בבעיות שינה
מקרה בוחן וסטאז'ים
סטאז' שינה

שיעור 11 : גילאים "קטנים-גדולים"
מאפייני התפתחות של הפעוט
סגנון הורי והשפעה על תהליך השינה
מוטיבציות צרכים ובחירת התנהגות
עצמאות, שיתוף פעולה ומאבקי כח
תהליכים במקביל (גמילה מחיתול, מהמוצץ, מעבר דירה, לידה של אח…)
חלק מפרק ד' – זהות מקצועית ועסקית

שיעור 12 – עבודה עם הורים ומשפחות ותירגול של סטאז'-שינה
ניהול תהליך- אבחון, תוכנית עבודה, מבנה תהליך ותהליכי בקרה, הובלה
התמודדות עם קונפליקטים בתהליך
גבולות, אחריות והפרדה
אתיקה, חובת דיווח ומקרי קיצון
סטאז' גמילה

פרק ג'- גמילה
שיעור 13 : עקרונות ומיתוסים בגמילה מחיתולים
תרבות, ציפיות וסביבה
גישות שונות לגמילה מחיתולים
ניוון והשבת השליטה על הסוגרים
מאפייני התפתחות של הפעוט בהקשר לגמילה מהחיתול

שיעור 14 : שלבים וגישות בגמילה מחיתולים
קונפליקט המוכנות והבשלות
עקרונות מהותיים להובלת גמילה מחיתולים
שלבים בגמילה מהחיתול – איך זה נראה?
מקרה בוחן וסטאז'ים

שיעור 15 : רגרסיה
שינויים סביבתיים בראי השפעה על הגמילה מהחיתול
רגרסיה מקומית – קולוסאלית
התקשורת שמאחורי ההתנהגות
כלים ללמידה מיטבית ולרתימה לתהליך הגמילה מהחיתול

שיעור 16 : סוגיות מורכבות, הרטבות והתלכלכות
טיפול בתהליכים מתמשכים ובתקיעות במעבר בין שלבים
איך נכנסים לתהליך קיים
קשיים פיזיולוגים הרטבות יום ולילה, הצטאות
קשיים התנהגותיים – התפתחות חרדות אסלה והתרוקנות

שיעור 17 : מקרי בוחן בגמילה מחיתולים
הצגת מקרים
ניתוח משותף
תהליכי סטאז'
שיתוף במליאה

שיעור 18 – כלים מתקדמים במקרים מורכבים
איסוף הכלים והליוויים
מקרים משולבים שינה וגמילה מהחיתול
שלבים מתקדמים בתהליכי גמילה מהחיתול
הכנה למבחן הסמכה

שיעור 19 – מפוטנציאל של ידע לכח!
מבחן הסמכה
מפת דרכים
זהות מקצועית ועסקית
מיינדסט של יועצ.ת שינה וגמילה מהחיתולים

המשך פרק ד'- זהות מקצועית ועסקית
שיעור 20- אסטרטגיה עסקית
בניית אסטרטגיה עסקית
תכנון אסטרטגיה שיווקית
גיבוש חזון ותוכנית עסקית
בניית קהילה

שיעור 21- בניית הרצאות וסדנאות
מקליניקה לקהלים בגדלים שונים
מה ההבדל בין תהליך אישי או קבוצתי, ובין הרצאה לסדנה?
איך ניגשים לזה? כלים פרקטיים לבניית הרצאה וסדנה
בניית סדנת דגל

שיעור סיום (22)-
תשובות בית ספר
ביצוע תהליכי פרידה וסיום
העצמה וצידה לדרך
טקס חלוקת תעודות ופרידה

 

דילוג לתוכן