ייעוץ משפחתי לימודים

ישנן דרכים רבות בהן ניתן ללמוד ייעוץ משפחתי, קיימות גישות טיפוליות רבות, כמו גם פלטפורמות שונות ורבות. העולם האינטרנטי פתח בפני עולם הטיפול ועולם ההשכלה בכלל, זמינות מידע שלא הייתה כמותה. אנחנו יכולים לעשות היום תואר שלם באינטרנט במגוון תחומים, למצוא הרצאות מקוונות וסרטונים נגישים. עם זאת, כשמחפשים אחר דרך ללמוד ייעוץ משפחתי לימודים פרונטליים הם עדיין האופציה המקצועית והערכית היחידה. להבדיל מתחומים מדעיים ומקצועות כגון הנדסה ומשפטים, למטפלים יש אחראיות עצומה בידיים של מחקר אישי שכרוך בניסוי ותהייה. לא ניתן להיות מטפל, בטח כשמדובר בתחום הטיפול הרגשי והתודעתי, מבלי להתנסות בסטאז' רציני.

טיפול בשיטת ה- NLP

שיטת נל"פ נוסדה לפני קרוב לחמישה עשורים בארה"ב עם פיתוח מודל טיפולי חדשני ופורץ דרך, שהכיל בתוכו אבחון, חידוד ופיתוח של כמה מן השיטות בהן השתמשו המטפלים הבולטים ביותר בעולם באותם שנים. מטפלים ב- NLP חוקרים לא רק את פני השטח של המכשולים איתם המטופלים מתמודדים, אלא צוללים למבני העומק, מזהים טראומות ודפוסי אישיות שמצויים בתת המודע עוד מגילאי ינקות. ההתנסות המעשית היא חלק מרכזי מאד מהכשרתם של מטפלי ה- NLP, ולא די בלמידת התיאוריה כדי להתחיל ולטפל. בסופו של דבר, כשם שכל מטופל הוא אינדיבידואל בפני עצמו, כך גם כל מטפל צריך להכיר את יתרונותיו וחסרונותיו ואת הטכניקות התואמות את יכולותיו.

ייעוץ משפחתי לימודים בגישת NLP

מכללת "NLP Pro" מעבירה את אחד מקורסי הדרכת הורים ומשפחה המקצועיים בישראל, וכמה מן המטפלים הבכירים בארץ גדלו במכללה והיום משמשים גם כמרצים. הלימודים במכללת "NLP Pro" נעשים בגישת למידה רגשית אינטנסיבית, תוך הצבתם של הסטודנטים במצבים בהם הם משמשים בעצמם מטופלים, וצריכים להתמודד עם המכשולים בחייהם ולהציב מטרות חדשות בדרך להצלחה.

דילוג לתוכן