לימודי דמיון מודרך

לימודי דמיון מודרך ניתן למצוא היום מתוך גישות ופלטפורמות שונות. המאה העשרים הייתה מאה של מיזוג תרבותי וזרימת אינפורמציה בין יבשתית שכמותם לא נראו מעולם בהיסטוריה. פיתוחים טכנולוגיים כמו הטלפון, מטוס הנוסעים ובהמשך האינטרנט הפכו את העולם הקטן יותר וכל השווקים וכן כל הענפים המקצועיים הושפעו בהתאם. עולם הטיפול, לדוגמא, הושפע רבות מן המיזוג של מזרח ומערב. מטפלים מכל רחבי העולם החלו לשלב שיטות של מדיטציה מרפואת המזרח, יחד עם פסיכואנליזה ופסיכיאטריה מערבית לביצוע טיפולים מקיפים ומעמיקים יותר. דמיון מודרך ו- CBT הפכו טיפולים בולטים בקרב מטפלים מכל קשת הטיפול המקצועית. בנוסף, האינטרנט לא רק תרם למעבר מידע בכל העולם, אלא גם לפיתוח פלטפורמות ללמידה אישית בבית, והיום, ניתן לראות אוניברסיטאות שמציעות תארים שלמים ללמידה מהבית.

לימוד תוך ניסוי ותהייה

עם זאת, יש לזכור שלעומת מקצועות רבים כמו תכנות ואפילו שיווק, מקצועות הטיפול הם מקצועות שדורשים סטאז' והתנסות מעשית מעמיקה. במהלך הסטאז' מטפלים מאמצים את היכולת לפתח גמישות טיפולית שתואמת את הצרכים האינדיבידואליים של המטופל, וכן, את היכולת לבודד את הטכניקות התואמות את יכולותיהם שלהם. טיפול תודעתי תלוי רבות ביכולות תקשורת, ומטפלים מקצועניים יודעים לזהות את הטכניקות האפקטיביות ביותר עבורם לתקשורת עם המטופל. על כן, לימודי דמיון מודרך או מיינדפולנס מקצועיים לא יכולים להתבצע באינטרנט, ואפילו לא דרך הרצאה פרונטלית בלבד. טכניקות אלו נלמדות במוסדות מוסמכים להכשרה מקצועית למטפלים כחלק מסל טיפולים רחב אותו מסגל לעצמו המטפל לעתיד.

מכללת "NLP Pro"

מכללת "NLP Pro" היא ממכללות ה- NLP הבולטות בישראל. טכניקות כמו ראפור, מדיטציות, CBT ודמיון מודרך נלמדות בנוסף לטכניקות רבות אותן מתרגלים הסטודנטים משבוע לשבוע תוך קבלת משוב מקצועי ובחינת התוצאות על ידי המרצים.

דילוג לתוכן