לימודי הורות ומשפחה

לימודי הורות ומשפחה קיימים כבר עשרות שנים. אחד מן השורשים שמהווים היום בסיס מרכזי ללימודי הדרכת הורים הוא מחקרה ארוך השנים של ד"ר וירג'יניה סטיר המכונה "אם הטיפול המשפחתי". סטיר הייתה עובדת סוציאלית, תרפיסטית וסופרת אמריקאית שעיקר מחקרה עסק בטיפול משפחתי במצב של שינוי הסטטוס קוו בתוך המשפחה כתוצאה של גורם חיצוני. לימים, מחקרה יהיה חלק מרכזי בפיתוח שיטת NLP.

פיתוח שיטת NLP

בשנות השבעים של המאה העשרים, התרפיסטים ג'ון גרינדר וריצ'רד בנדלר הופכים את סטיר עצמה למושא מחקר במחקרם פורץ הדרך. יחד איתה הם חוקרים עוד שלושה מן המטפלים הבולטים בארה"ב באותם שנים- ד"ר מילטון אריקסון (אבי ההיפנותרפיה המודרנית), פריץ פרלס, אבי פסיכולוגיית הגשטלט, וגרגורי בייטסון שהיה אנתרופולוג ובלשן שמחקריו נגעו למערכות האיזון במשפחה. תוך התחקות אחר מוטיבים חוזרים במחקרים ובטיפולים של ארבעת השמות הללו, גרינדר ובנדלר בנו את המודל הראשון של NLP, הלוא הוא הנל"פ- ניתוב לשוני פיזיולוגי. בבסיס השיטה עומדת ההנחה כי תוך אבחון השפה ניתן לבודד דפוסי חשיבה ולנתב אותם למערכת אמונות חדשה וסל ערכים חדש, שיחוללו שינויים מנטליים ופיסיים בחייו של המטופל. במהלך השנים השיטה הלכה והתפתחה לכדי ענפים חדשים, וממטופל אינדיבידואל, החלו מטפלים, מאמנים ויועצים מומחים להשתמש בה לטובת הנחיית קבוצות, ניהול עסקים, פסיכולוגית ספורטאים, וכמובן, הנחיית הורים וייעוץ משפחתי וזוגי.

לימודי הורות ומשפחה במכללת "NLP Pro"

מכללת "NLP Pro" ללימודי NLP מכשירה סטודנטים לטפל ב- NLP במגוון תחומים הרלוונטיים לתרבות ולעולמות התוכן של ימינו. קורס הדרכת הורים בשיטת NLP מתבצע במכללה במתכונת של לימוד תוך התנסות בפרקטיקה והתמודדות רגשית. הסטודנטים מיישמים משבוע לשבוע את הנלמד על חייהם הפרטיים ומתוך הצלחתם שלהם, מטפלים בהמשך חייהם המקצועיים ומביאים את מטופליהם להצלחה.

דילוג לתוכן