לימודי טיפול זוגי ומשפחתי

לימודי טיפול זוגי ומשפחתי הולכים בד בבד מתוך הכרה כי ישנו קשר ישיר של סיבה ותוצאה בין מערכת היחסים לתא המשפחתי, ובין התא המשפחתי אל מערכת היחסים. קיים הבדל מהותי בתפקיד של כל אחד מבני הזוג בין השלב שבני הזוג טרם הביאו ילדים לעולם, לבין השלב בו הם נהיים הורים. הורות היא דבר שמשנה תפיסות עולם וזוויות ראייה, ובעוד אחד מבני הזוג יכול לפתע לתפוס את תפקידו בבית כאחר, בן הזוג השני עלול למצוא את עצמו לא מצליח להסתגל למציאות החדשה.

שיטת NLP להדרכת הורות וייעוץ זוגי

אחת משיטות הטיפול הרווחות בעולם התרפיה המשפחתית היא נלפ. השיטה, שכבר עברה שכלולים רבים בארבעים השנים מאז היוסדה, הפכה לאבן יסוד בקרב יועצים ארגוניים, ומטפלים שמטרתם לשפר תקשורת בין אישית. בבסיס השיטה עומד האימון התודעתי לשינוי ולהסתגלות אליו. להבין כי המצב הקיים איננו המצב המוחלט, בכל גיל ובכל זמן. לימודי טיפול זוגי ומשפחתי ב- NLP מאבחנים את הקשר שבין התקשורת של בני הזוג לבין הקונפליקטים במערכות היחסים בתוך הבית. לעיתים, מערכת יחסים עכורה בין אחים, נובעת מעוינות בין ההורים שמתורגמת לכדי תקשורת לגיטימית. במקרים רבים בני הזוג לא משלימים עם התפקידים שכל אחד מהם תפס עם בנייתה של המשפחה, ובטיפול NLP מאבחנים בעיות שורשיות אלה, ומנתבים אותן לכדי תפקידים חדשים, השלמה עם המציאות, ויצירת מציאות חדשה.

מכללת "NLP Pro"

קורס הדרכת הורים במכללת "NLP Pro" שם דגש רב על ייעוץ זוגי. מערכת היחסים של ההורים היא מאבני היסוד ביצירת ביטחון בעולמו של הילד, ומהווה עבורו שיקוף לתקשורת בין אנשים, התמודדות משותפת מול מכשולים ופתרון בעיות. אורכו של הקורס עשרים וארבעה מפגשים שבועיים של ארבע שעות.

דילוג לתוכן