לימודי טיפול זוגי


יש בחיים שלנו המון גורמים המשפיעים על הזוגיות שלנו ומשנים אותה,
ילדים, לחצים בעבודה ו/או לחצים כלכליים, שגרה, פערים בין רצוי למצוי.
שינויים אלו מצריכים מאיתנו תחזוק מתמיד של הזוגיות שלנו.
הלחצים והשינויים האלו בחיינו יכולים לגרום לנו לפחדים וחרדות, קנאה לא בריאה בין בני זוג, מצבי רוח לא צפויים, חרדות נטישה והתקפי זעם – וזו לצערנו רק רשימה קצרה של כל התופעות העלולות להופיע.
כל אלו יכולים להוביל אותנו ואת בני הזוג שלנו למתיחות רבה בקשר ולעיתים גם לפרידה וגירושים.

לימודי טיפול זוגי ניתן לבצע בגישות שונות. מטפלים זוגיים מגיעים היום מספקטרום רחב מאוד של גישות טיפוליות, החל מגישות הפסיכולוגיה הקלאסית, משיטות קוגניטיביות התנהגותיות, וכן מגישת ה- NLP. בסופו של דבר, מדובר בטיפול שחופף מאד עם טיפול אישי אינדיבידואלי, רק שבמקרה זה נעשות השלכות רבות על מערכת היחסים אותה שני בני הזוג מזינים, וממנה שני בני הזוג ניזונים. בבסיסם קורסי הטיפול הזוגי ניתן ללמוד על חשיבות של מערכת יחסים כמשפיעה על קריירה, כמשפיעה על בניית עולמו של הילד, שאיפה למציאת זוגיות, התמודדות עם פירוק מערכת היחסים ועוד.

טיפול זוגי בשיטת nlp פועל בשני רובדים: המודע, והתת המודע, של שני בני הזוג ביחד ולחוד.
לטיפול זוגי בשיטת nlp בני הזוג צריכים להגיע מחוייבים, ובעלי רצון הדדי לשפר את מערכת היחסים שלהם.
הטיפול נועד על מנת לפתוח ערוץ תקשורת חדש, מפותח ומעצים בין בני הזוג, לאפשר צמיחה בזוגיות וללמד אותם להכיל את השינויים וההשתפרות ביחסים.

לטיפול יכולים להגיע גם לזוגות אשר אינם נמצאים במשבר, ופשוט רוצים להעצים ולחזק את התקשורת שלהם ואת מערכת היחסים שלהם. בטיפול זוגי בני הזוג ילמדו לראות אחד את השניה מעוד מבט וילמדו אחד את השני בצורה עמוקה יותר ופתוחה יותר.
ניתן לגלות נקודות מבט חדשות, להתבונן על דפוסי התנהגות ולשנותם, לחדד ולהעיר את תשומת ליבם של בני הזוג על אמונות מגבילות שכל אחד מבני הזוג מביא איתו לזוגיות המשותפת, מציאת פתרונות חדשים לשיתוף להסתכל על הזוגיות ממקום חיובי ומעצים תוך כדי מתן מקום אישי לכל אחד מבני הזוג

לימודי טיפול זוגי מתקיימים כחלק מהקורסים הראשיים של מכללת "NLP Pro" תוך שימת דגש על גישת ה- NLP ושילוב של טכניקות מגישות אחרות. טכניקות כגון מיינדפולנס (קשיבות), לעצירת השיפוטיות של המציאות וביסוס יכולת ההכלה, ותקשורת באמצעות ראפור, לפיתוח היכולת לתקשר באמצעים פיזיים עוד בטרם יאמרו המילים. עוד ניתן למצוא במכללה NLP להדרכת הורות, לעסקים ועוד.

דילוג לתוכן