קורס טיפול בהתמכרויות

כשאנחנו שומעים את המילה "התמכרויות" אנחנו ישר מדמיינים בראשנו התמכרויות לסמים, התמכרויות לאלכוהול וכדומה. אך למען האמת, התמכרויות יכולות להיות גם לחומרים פשוטים יותר אותם אנחנו צורכים ביומיום, כגון אנשים שסובלים מהפרעות אכילה והשמנת יתר. התמכרויות יכולות אפילו להתבטא בהתמכרות להרגלים, שכן בכל התמכרות יש אלמנט של התמכרות פסיכולוגית מלבד ההתמכרות לחומר עצמו. כך לדוגמא ישנם אנשים המכורים למשחקי וידאו, אנשים המכורים למין ואף אנשים המכורים למערכות יחסים שנמצאו הרסניות עבורם. קשה מאד להבדיל בין התמכרות פיזית לנפשית היום, משום שאפילו להתמכרות נפשית יש אלמנטים של התמכרות לחומרים פיזיים המופרשים במוח. כך לדוגמה, אנשים המכורים לרשתות חברתיות מכורים גם לפעילות התקשורתית עצמה, אך גם לחומר המופרש במוח בעת תחושת הסיפוק המיידית, הלוא הוא הדופמין.

קורס טיפול בהתמכרויות

מטפלים רבים היום מחפשים פלטפורמות לאמץ כלים לטיפול בהתמכרויות. המודעות של החברה היום ליכולת שלנו לתקן דפוסי התנהגות שנראו לנו מוחלטים הולכת וגוברת. אנשים רבים היום הולכים לקואוצ'רים שיעזרו להם להתמודד עם השמנה והרגלי אכילה לא טובים, הורים רבים מחפשים מטפלי ילדים כדי לגאול את ילדיהם מהתמכרות למכשירים הסלולריים וישנם אפילו בעלי עסקים שהולכים לפסיכולוגיים כדי להתמודד עם התמכרות לעבודה שמשתלטת מערכות היחסים בחיים. המושג "וורקהוליק" המבטא אדם שמכור לעבודתו, נהפך כבר שגור בשפתינו ומבטא תופעה תרבותית נרחבת.

טיפולי NLP להתמכרויות

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות כיצד לימודי NLP הפכה להיות שיטת טיפול מועדפת לטיפול בהתמכרויות למנחי קבוצות אנונימיים ואף למטפלים אישיים. מכללת "NLP Pro" מכשירה מטפלים המחפשים לעשות קורס טיפול בהתמכרויות בגישות NLP כחלק מקורס ה- NLP Therapist המפורסם אותו היא מציעה. מכללת "NLP Pro" מכשירה כבר שנים את מטפלי ה- NLP הבולטים בישראל ומסמיכה אותם ברמה בינלאומית.

דילוג לתוכן