לימודי טיפול משפחתי וזוגי

ישנם היום לא מעט פסיכולוגים, עובדות סוציאליות עם הכשרה ספציפית, ומטפלי NLP שעוברים לימודי טיפול משפחתי וזוגי מקצועיים. למען האמת, מעטים המטפלים היום שלא דואגים לעבור הכשרה כזו או אחרת בתחום הטיפול המשפחתי משום שהביקוש לתחום רק הולך וגובר. בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות עלייה משמעותית במקרי הגירושין במדינות מערביות, ובנוסף, עלייה בצורך בטיפול מקצועי לגישור על מערכות היחסים בין הורים וילדיהם. אחת מן התופעות שקושרות את העליות בשני המדדים הללו, הוא התקשורת הבין אישית שלנו שהלכה ונפגמה עם עידן הרשתות החברתיות.

"דור המסכים"

"דור המסכים" הוא מושג שבתחילה תיאר את הדור שנולד בסביבות שנות האלפיים אל תוך עולם תוכן ותרבות פנאי שכולה נמצאת בפלטפורמות דיגיטליות- מערכות יחסים ברשתות החברתיות, משחקים דרך קונסולות הוידאו ותחביבים כמו ציור ואף נגינה בטאבלטים ובמחשבים. היום, אותם מאפיינים שאפיינו את "דור המסכים" או "המילניאלס" בעצם מתאר את כולנו. אותה תרבות הפכה להיות התרבות הרווחת בעולם והיא חולשת על כל הגילאים ועל כל המדינות. כמובן, ישנם המון דברים טובים בפיתוחים הטכנולוגיים הללו, אך במקרים רבים הם איפשרו ריחוק חברתי ותקשורתי, גם בתא המשפחתי וגם מחוצה לו. מטפלים משפחתיים היום שמים דגש רב על שיח פנים אל פנים בין בני הבית שהלך ונפגם בגלל השיחות בהודעות. מטפלים אלו ממליצים לבני זוג ולהורים וילדים גם על פעילויות פיזיות מגוונות שיאפשרו לצבור חוויות באופן אנלוגי, כלומר באופן פיזי- בטיול בחוץ, במשחקים מוחשיים, בהופעות ועוד.

לימודי טיפול משפחתי וזוגי "NLP Pro"

אחת מהגישות שהפכו פופולריות מאד לטיפול זוגי ומשפחתי היא גישת ה- NLP. מכללת "NLP Pro" היא מכללת NLP מהבולטות ובישראל שקורס הדרכת ההורים והמשפחה אותו היא מציעה נחשב היום בארץ להכשרה מומלצת ומקצועית למטפלים משפחתיים.

דילוג לתוכן